سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران نوروزی است | هیچ زائری در مشهد بدون اقامتگاه نخواهد ماند

  • کد خبر: ۲۱۷۱۹۹
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران نوروزی است | هیچ زائری در مشهد بدون اقامتگاه نخواهد ماند
فرماندار مشهد مقدس از آمادگی کامل مشهد برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام استاندار خراسان رضوی، مشهد امسال میزبان ۱۰ میلیون زائر خواهد بود. باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، این پیک زیارتی از نیمه اسفند ماه آغاز شده و تا عید فطر ادامه خواهد داشت لذا آمادگی در خدمت‌رسانی به زائران در بخش‌های مختلف اسکان، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان و تنظیم بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برهمین اساس از محسن داوری، فرماندار مشهد خواستیم تا درباره آخرین وضعیت حضور زائران و تمهیدات قرارگاه سفر با ما گفت‌وگو کند.

یکی از دغدغه‌های اصلی زائران موضوع حمل‌ونقل است که معمولا در ایام پایانی سال دچار نابسامانی‌هایی می‌شود. در نوروز امسال برای این مقوله مهم، چه تمهیداتی درنظر گرفته شده است؟

کارهای مربوط به بلیت و سایر موارد نیاز برای اخذ مجوز از طریق راه و شهرسازی انجام می‌شود. طبق سال‌های گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برنامه استقبال از بهار آغاز و خدمات در سه‌محور درون‌سازمانی، بین‌سازمانی و خارج از سازمان برنامه‌ریزی می‌شود.

بر مبنای ثبت‌نام زائران در سامانه، شرکت‌های مسافرتی موظفند بلیت برگشت را همراه با بلیت رفت ارائه کنند و بر این اساس، زائران بارگاه منور رضوی در زمان آغاز سفر، نسبت به روز بازگشت و نحوه آن آگاهی خواهند داشت. تدابیر لازم صورت گرفته و تعداد و ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل و ساعات کاری آن‌ها افزایش داشته است لذا در حوزه حمل‌ونقل مشکلی نخواهیم داشت.

با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر در پیک نوروزی آیا مشهد در حوزه اسکان زائر آمادگی دارد؟

از مجموع ۵۹۰ هزار ظرفیت اقامت در مشهد تا الان فقط ۴۰ درصد اسکان‌ها پر شده است، همچنین ظرفیت اسکان موقت و اضطراری در مشهد ۴۵ هزار نفر است که جای نگرانی نیست. از مهم‌ترین اقدامات قرارگاه سفر، اقامت یکپارچه است به این معنا که هیچ زائری بدون اقامت نخواهد ماند.

پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زائران با ظرفیت ۲۴ هزار نفر برای هر شب در نظر گرفته شده است و سوله‌های بحران، فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی در صورت تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های استان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. بوستان زائرپذیر غدیر نیز به صورت کلی پذیرای زائران است.

۳۵ اکیپ راهنمای زائر در سطح شهر و اطراف حرم به صورت مستقر و سیار با موتور حضور دارند که اگر زائران نیاز به راهنمایی داشته باشند آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

با توجه به حجم زائران ورودی و افزایش تقاضا آیا کنترلی بر قیمت‌ها وجود دارد؟

قرارگاه خدمات زائر در مشهد ۱۲ کمیته دارد که همه این کمیته‌ها فعالانه تلاش می‌کنند تا زائران در مشهد زیارت با آرامشی داشته باشند.
امروز قرارگاه خدمات سفر در مشهد دوساله شده و تجربیات خوبی داشته است. هر کمیته به وظایف خود آشناست. ما اجازه نمی‌دهیم زائر دچار مشکل شود و بعد به دنبال رفع آن باشیم، قبل از وقوع هرمشکلی آن را رفع می‌کنیم.

در حوزه تامین اقلام اساسی تدابیر لازم اندیشیده شده است تا بازار دچار کمبود نشود. در این طرح، اقلام ۷۵۰ واحد صنفی تامین و کالا‌هایی مانند گوشت و مرغ را به زنجیره وصل کردیم که قیمت‌های آن دچار نوسان نشود.

در راستای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز، برای گوشت منجمد گوساله و گوسفندی ۳ هزار تن، گوشت منجمد مرغ ۵ هزارتن، شکر خام برای صنعت و خانوار ۳ هزار تن، انواع برنج هندی و پاکستانی ۶ هزار تن و انواع میوه ۸۰۰ تن شامل سیب و پرتقال پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این موارد خدمات دیگری برای زائران در نظر گرفته شده است. تعداد ۱۵ پارکینگ در اطراف حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است تا زائر دغدغه پارکینگ نداشته باشد. آدرس پارکینگ‌ها در نرم‌افزار نشان بارگذاری شده و در سطح شهر هم با نصب بنر‌هایی اطلاع‌رسانی شده است.

آدرس سرویس‌های بهداشتی، مساجد و بازار‌ها اطلاع‌رسانی شده است. همچنین نانوایی‌های اطراف حرم مطهر را از ۸۰ به ۱۲۷ مورد افزایش دادیم. ایستگاه‌های افطاری ساده در اطراف حرم مطهر مستقر شده‌اند. همچنین در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) افطاری بزرگ از میدان ۱۵ خرداد تا میدان بسیج برگزار خواهد شد.
شهرداری در حوزه فضاآرایی شهر و آمادگی برای نوروز اقدامات خوبی در سطح شهر انجام داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->